Dashboard
Mit vizsgál Neelie Kroes, mire válaszol a kormány?
7 éve
Mit vizsgál Neelie Kroes, mire válaszol a kormány?
Önkéselés fürdősótól
7 éve
Önkéselés fürdősótól
 
  • Szeretni
  • Nevetni
  • Tanulni
  • Dühöngeni
  • Csatlakozni
  • Filmezni
Tanuljunk Svájctól drogpolitikát!

Tanuljunk Svájctól drogpolitikát!

Sarosip
Tetszik
0
2011. január 27. csütörtök, 11:49
drog kábítószer svájc drogpolitika metadon tanulni tűcsere legalizáció ártalomcsökkentés filmezni dekriminalizáció heroinfelírás Részvényes leszek

Sokat beszélünk manapság arról, hogy milyen a sikeres drogpolitika. A kormányunk kinyilvánította, hogy a jelenlegi drogstratégia kudarcot vallott, megbukott a “liberális drogpolitika” Magyarországon. Ezt azzal támasztják alá, hogy az elmúlt időszakban nem sikerült eltüntetni a kábítószereket az utcákról. Ha valóban az lenne a drogpolitika hatékonyságának fokmérője, hogy képes legyen drogmentessé tenni a társadalmat, akkor a világon egyetlen példát sem találhatnánk a sikeres drogpolitikára. - VIDEÓ

 Az olyan országokban sem, mint például Svédország, amelyek deklaráltan a drogmentes társadalom megvalósítását tűzték a zászlajukra. A drogpolitika sikerét azon lehet mérni, hogy mennyire képes minimalizálni, korlátok közé szorítani a drogjelenséggel együttjáró emberi szenvedést: a bűnözést, a túladagolásos haláleseteket, a fertőzéseket, a függőség miatt derékbatört életeket és karriereket vagy éppen a börtönbüntetés által szétszakított családok számát. Vagy ha ezt pozitívan fogalmazzuk meg: mennyiben képes minél több állampolgár számára biztosítani az egészséges, tartalmas és termékeny élet megőrzésének feltételeit. A TASZ alábbi kisfilmje a világ egyik legsikeresebb drogpolitikájának kialakulását és fejlődését mutatja be – a svájci drogpolitikáét.

 


Nézze meg Ön is a TASZ rövid filmjét a svájci drogpolitikáról!



Svájc a világ egyik legkonzervatívabb és mégis legliberálisabb országa, és ez a kettősség a drogpolitikájára is jellemző. A jó drogpolitika ugyanis sosem liberális vagy konzervatív – hanem a gondosan felmért szükségletekre és problémákra olyan pragmatikus, a tudományos bizonyítékoknak leginkább megfelelő válaszokat, megoldásokat kínál, amelyek a különböző kormányzati és nem-kormányzati szereplők összehangolt, kiegyensúlyozott munkájával valódi eredményeket hozhatnak. A 90-es évek elején Svájcban valódi krízishelyzet alakult ki: a nagyvárosok utcái megteltek hajléktalan heroinfüggőkkel, akik tömegével esetek áldozatul a túladagolásoknak, a fecskendők megosztása során tömegesen fertőződtek meg HIV és hepatitis vírussal, illetve jelentősen növelték a csekélyebb vagyon elleni bűncselekmények számát (ún. beszerzési bűnözés). A nyílt drogfogyasztói szcénák kialakulása valósággal sokkolta a svájci társadalmat, amely – a magyarországihoz hasonlóan – türelmetlenül sürgette a hatóságokat azonnali, látványos megoldásokat követelve. A hagyományos konzervatív drogpolitika – rendőrségi represszió, megelőzés és józanságot célzó kezelés – nem volt képes megfordítani a negatív trendeket. A rendőrségi razziák ugyan látványosak voltak, azonban csak annyit voltak képesek elérni, hogy a drogfüggők a város egyik végéből a másikba költöztek át – a problémákat csupán szőnyeg alá söpörni sikerült, megoldani nem.

Egyes városok önkormányzatai ezért elkezdtek kísérletezni olyan beavatkozásokkal, amelyeket hagyományosan a liberális drogpolitikához kötnek: steril fecskendőket és tűket osztottak a drogfogyasztók között, akiknek felajánlották, hogy az utcai heroin helyett orvos által felírt gyógyszereket szedhetnek. A heroinfüggők változásra leginkább képtelen kemény magjának orvosi heroint írtak fel, ezzel elérve azt, hogy napjaikat ne az illegális droghoz szükséges pénz előteremtésével (értsd: bűnözés) töltsék el. A drogfogyasztókat az utcákról ellenőrzött fogyasztói szobákba terelték be, ahol steril körülmények között adhatták be maguknak a szert, és a túladagolásos esetekben az orvosi személyzet azonnal közbeléphetett. Emellett növelték a nyomozó hatóságok munkájának hatékonyságát és a hagyományos, absztinenciát célzó kezelési formák elérhetőségét, akárcsak az iskolai prevencióra fordított pénzösszegeket. Svájcban az ártalomcsökkentés és a prevenció nem egymást kizáró, hanem egymást kiegészítő elemek! A hagyományos konzervatív három pillér kiegészült egy negyedik, “liberális” pillérrel, az ártalomcsökkentéssel, amely a fentebb leírt programokat foglalta magában.

Az így kialakult négypilléres svájci drogpolitika sikereit világosan mutatják az elmúlt húsz év statisztikái. Jelentősen csökkent a túladagolásos halálesetek, a HIV fertőzések száma és a bűnözés. A kezdeti félelmekkel szemben az orvosi heroinfelíró programokon részt vevő függők jelentős része néhány éven belül átiratkozott józanságot célzó terápiára – hiszen közben sikerült konszolidálni az életkörülményeit. A nyílt utcai drogszcénák eltűntek, akácsak az utcán szétdobált fecskendők, a fogyasztói szobákban pedig azóta sem regisztráltak egyetlen túladagolásos halálesetet sem. A filmünkből is egyérteműen kitűnik, hogy maguk a helyi szakemberek a svájci drogpolitika legnagyobb tanulságának az együttműködést tartják: a különféle szereplők – döntéshozók, rendőrök, szociális munkások, újságírók, pszichiáterek és drogfogyasztók – ráébredtek arra, hogy sokkal hatékonyabban tudnak működni, ha partnerként és nem ellenségként kezelik egymást. A jelenlegi drogstratégiánknak is ez volt a központi eleme: a partnerség, és ezt a partnerséget utasította el a kormányzat akkor, amikor a civil társadalom feje fölött átgondolatlanul elutasította azt. Hiába, társadalmunknak és kormányunknak még sok tanulnivalója van a svájciaktól, többek között az, hogy a szimbolikus, látványos és címkéző drogpolitika helyett inkább arra figyeljenek, hogy mi az, ami valóban az egészség és az élet védelmét szolgálja

Sárosi Péter
 

 

drog kábítószer svájc drogpolitika metadon tanulni tűcsere legalizáció ártalomcsökkentés filmezni dekriminalizáció heroinfelírás Sarosip 2011. 01. 27. Tovább >
Tetszik
0
40 komment

Ajánlott bejegyzések:

  • Az LMP dekriminalizálna Az LMP dekriminalizálna
  • Drogreform Lengyelországban: tanuljunk tőlük! Drogreform Lengyelországban: tanuljunk tőlük!
  • Kalifornia: első lépés a legális fű felé Kalifornia: első lépés a legális fű felé
  • Az MSZP a mefedron hatása alatt Az MSZP a mefedron hatása alatt
  • Segítők – Drogambulancia kamaszoknak Zuglóban Segítők – Drogambulancia kamaszoknak Zuglóban

A bejegyzés trackback címe:

http://ataszjelenti.blog.hu/api/trackback/id/tr442617799

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Jackie 2018.01.31. 15:09:04

Drogstratégia

Trackback: nu milf 2018.01.12. 01:25:57

Drogstratégia

Trackback: Date Black Girls 2017.12.30. 13:45:07

Drogstratégia

Trackback: bang bus blonde milf 2017.12.23. 10:03:42

Drogstratégia

Trackback: free porn busty milf 2017.12.19. 10:53:51

Drogstratégia

Trackback: Lory 2017.12.17. 05:14:42

Drogstratégia

Trackback: Antonetta 2017.12.16. 14:06:49

Drogstratégia

Trackback: Temeka 2017.12.14. 02:51:32

Drogstratégia

Trackback: Gertrude 2017.12.12. 21:54:11

Drogstratégia

Trackback: Bitcoin meds 2017.12.04. 09:33:56

Drogstratégia

Trackback: Bong 2017.11.10. 19:35:51

Drogstratégia

Trackback: Penny 2017.11.08. 16:39:56

Drogstratégia

Trackback: Evangeline 2017.11.07. 07:13:13

Drogstratégia

Trackback: big tits milf squirt 2017.10.17. 01:53:42

Drogstratégia

Trackback: free porn lesbian milf 2017.10.16. 18:31:25

Drogstratégia

Trackback: mature milf free porn 2017.10.15. 22:54:55

Drogstratégia

Trackback: taylor wayne milf 2017.08.31. 05:33:35

Drogstratégia

Trackback: hot wife rio milf 2017.08.29. 09:18:02

Drogstratégia

Trackback: milf downloads 2017.08.28. 12:33:41

Drogstratégia

Trackback: best milfs porn 2017.08.22. 08:32:36

Drogstratégia

Trackback: latin milf gallery 2017.08.04. 05:33:54

Drogstratégia

Trackback: milf stripping porn 2017.07.30. 10:10:33

Drogstratégia

Trackback: America 2017.07.29. 05:42:21

Drogstratégia

Trackback: Dorthey 2017.07.26. 20:25:03

Drogstratégia

Trackback: Brittani 2017.07.25. 19:39:22

Drogstratégia

Trackback: Lanell 2017.07.25. 13:37:15

Drogstratégia

Trackback: Jeannine Gerstein 2017.03.30. 16:37:21

DrogstratГ©gia

Trackback: Cody Collari 2017.03.28. 15:07:51

DrogstratГ©gia

Trackback: Gavin Heras 2017.03.23. 02:48:53

DrogstratГ©gia

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Chaoyang · http://xiongyali.blog.hu 2011.01.28. 12:03:35

Hat igen van mit tanulni Svajctol. A tures politkaja volt rajuk jellemzo. Egy idoben illoolajokat es fustoloket arulo boltban is lehettt fuvet kapni naluk, kizarolag "szobaillatositasra" ez volt a kiskapu. Es nem buntettek a fogyasztast. Zurich utcain a Streetparade alatt a rendor mellett sodortam...

A kinai nagyon szigoru drogpolitika ellenere itt is barmikor kapni fuvet, ujgur foldrol jon a hasis es latok egy csomo embert kokozni... Az itteni szigor azert biztos segit a dolog megfekezesen de valami masrol is oka is lehet, hogy nem elterjedt. (bar USA-ban is szigoruak megsem hasznal) Raadasul az ossszes fekete afrikai ferfi aki dob egy koszontest a kulfoldieknek drogot kinal a masodik mondatban... Az alkohol (az egyik legkarosabb drog) viszont nagyon olcso... talan ez az ok.
Válasz erre 

Chaoyang · http://xiongyali.blog.hu 2011.01.28. 12:10:48

Azt valaki tudta, hogy az eddig eros drognak szamito methadont (a heroin kivaltasara szolgalo drog) kiserleti szinten mar hasznaljak betegeken a gyogyithatatlan leukemia gyogyitasara SVAJCBAN? Ugy nez ki mukodik. Lassan rajonnek, hogy egyes drogok jotekony hatasuak,(lsd, marijuana) es egyes legalis szerek pedig rosszabbak a drogoknal. (ital, cigi, nyugtatok)
www.sciencedaily.com/releases/2008/08/080801074151.htm
Válasz erre 

Elstron 2011.01.28. 12:23:59

@Chaoyang: Ez után jön, hogy mindenkinek heroinoznia kéne, mert az milyen egészséges már? Agyrém... ne úgy lobbizz a dekriminalizációért, hogy elbagatellizálod a drogok káros hatásait (igen, a fű, meg az lsd is DROG)...
Válasz erre 

Chaoyang · http://xiongyali.blog.hu 2011.01.28. 12:32:07

@Elstron: csak az heroinozik aki vallaja, hogy utana egy jankie lesz es senki nem fogja ember szamba venni.... Ha tok legalis lenne vagy orvostol kaphatnad (mint Hollandiaban)csak emiatt nem lenne tobb fogyasztoja, ahogy Hollandiaban kevesebb van mint nalunk. A fuvet ha tiltjak ha nem az emberek fogyasztjak mert erzik, hogy nem tori kette az eletuket. Nem ugy mint a szipusok, a higito total kicsinalja oket es kette tori az eletuket - ennek ellenre legalis. Szoval mit vagy kit ved a torveny? A fuvel kapcsoladba a konteo blogon mar a szeles retegek is olvashattak errol: konteo.blog.hu/2010/05/14/a_gandzsa_osszeeskuves
Válasz erre 

Chaoyang · http://xiongyali.blog.hu 2011.01.28. 12:41:58

@Elstron: Nem az a lenyeg, hogy mit neveznek DROG-nak hivatalosan, mert tudomanyosan azok amik fuggoseget okoznak es karositjak a szervezetet. (ilyen a heroin, kokain, party drogok, alkohol, cigaretta, eros nyugtatok, opiatok, higitok, ragasztok stb) Hanem az a lenyeg, hogy miert legalis az egyik es miert illegalis a masik. Ez pedig nem a te erdekedben meghozott donteseken alapszik, Az egeszseged kurvara nem fontos a torvenyhozoknak ebben a kerdesben. Mert ha az lenne akkor sem az alkohol sem a cigaretta nem volna kaphato. A fu pedig nem karositja a szervezetet (ha nem fustolod hanem sutiben eszed) TESTI fuggoseget sem alakit ki, ekkeppen hiaba nevezed/nevezik DROGNAK, nem fer bele afent soroltak kategoriajaba. Uzleti alapon dol el minden, illetve egyes impotens orszagok nem akarnak szembe menni az amerikai New Yorki egyezmennyel, illetve felnek a felvilagosulatlan es tudatlan nyugdijjasok es mas milliok szavazatainak elveszitesetol, ami szinten uzletileg hatrany nekik (mivel a politikusok nem csak fizetesukbol elnek ugye) ennyire egyszeru.
Válasz erre 

Chaoyang · http://xiongyali.blog.hu 2011.01.28. 12:43:12

term. new york-i egyezmeny...
Válasz erre 

Spanish VVax 2011.01.28. 12:56:35

@Chaoyang: Jól beszélsz, +1!! Öröm látni, és olvasni, hogy vannak még felvilágosult polgárok, mert néha elkeseritő az az elbutitott, ostoba, 50-60 évveél lemaradt hörgés, ami a magyar pálinkafogyasztókból árad az un. drogkérdéssel kapcsolatban.
Válasz erre 

lhi 2011.01.28. 13:06:58

"Svájc a világ egyik legkonzervatívabb és mégis legliberálisabb országa"
Svájc legelsősorban egy nagyon racionálisan működő és konszenzusra törekvő ország (most egyszer eltekintve attól, hogy Magyarországon kívül senki nem tartja a "liberálist" és a "konzervatívot" egymást kizáró ellentétnek).
Úgy menedzselik az országot, hogy felmérik, mi a probléma, próbálkoznak különféle megoldásokkal, megnézik, melyek kombinációja működik, ezt előadják a szavazópolgároknak, aki szavazáson eldöntik a kérdést és ezzel a további lépéseket legitimálják.

Csak megjegyzem, hogy az első "Fixerstübli"-kön (drogfogyasztó szobákon) és az első tűcsere-kocsikon (kivonultak az utcai drogosokhoz és a használt tűkért újakt adtak) sokan kiakadtak (főleg a vidéken élő konzervatívabb lakosság), de az eredmények meggyőzték őket is.

Nem esik a filmben szó a drogos nők prostitúciójáról: velük az volt a gond, hogy pénzért óvszer nélkül is bármire hajlandók voltak. Itt a még a 80-as években indult általános HIV-prevenció is segített, amely valamivel biztonságosabbá tette a szexipart (pl. a város közepén óriásplakáton középkorú öltönyös úriember néz rád, ezzel a szöveggel: "A feleségemhez nem voltam mindig hűséges. A gumihoz igen."). Volt ezzel kapcsoaltban egy csomó, kimondottan a női drogosokat megcélzó szociális szolgáltatás.

("Svájc a világ egyik legkonzervatívabb és mégis legliberálisabb országa"
Svájc legelsősorban egy nagyon racionálisan működő és konszenzusra törekvő ország (most egyszer eltekintve attól, hogy Magyarországon kívül senki nem tartja a "liberálist" és a "konzervatívot" egymást kizáró ellentétnek).
Úgy menedzselik az országot, hogy felmérik, mi a probléma, próbálkoznak különféle megoldásokkal, megnézik, melyek kombinációja működik, ezt előadják a szavazópolgároknak, aki szavazáson eldöntik a kérdést és ezzel a további lépéseket legitimálják.

Csak megjegyzem, hogy az első "Fixerstübli"-kön (drogfogyasztó szobákon) és az első tűcsere-kocsikon (kivonultak az utcai drogosokhoz és a használt tűkért újakt adtak) sokan kiakadtak (főleg a vidéken élő konzervatívabb lakosság), de az eredmények meggyőzték őket is.

Nem esik a filmben szó a drogos nők prostitúciójáról: velük az volt a gond, hogy pénzért óvszer nélkül is bármi megtettek. Itt az általános HIV-prevenció is segített, amely biztonságosabbá tette a szexipart (a város közepén óriásplakáton középkorú öltönyös úriember komoly arccal néz rád, ezzel a szöveggel: "A feleségemhez nem voltam mindig hűséges. A gumihoz igen.").

(Igaz, a HIV-vel ismét gondok vannak, mert a zömmel Magyarországról érkező, zömmel roma prostituáltak túl kiszolgáltatottak a stricijeiknek ahhoz, hogy ne vállaljanak óvszermentes szolgáltatásokat. Nemrég ítéltek letöltendőre pár magyar stricit.)
Válasz erre 

bájgúnár 2011.01.28. 13:11:26

Vaze majd ha nálunk olyan életszinvonal és olyan jólét lesz akkor gyere a hasonlósággal!
Kiragadni egy példát baromság!Még ígyis elnéző a mi törvényünk.Amikor ellenőrzést tart a rendőrség egy szórakozóhelyen több kiló szert lehet összeszedni amit hirtelen eldobálnak.Rohadt liberálisok zúditottak minden szennyet erre az országra.Még ígyis védve vannak a kereskedők.A mocsok Stolnál sem akarták megtalálni a terjesztőt!
Válasz erre 

JohnHenry 2011.01.28. 13:11:52

nem svájcban tiltották be a minaretek építését? mikor tartanak népszavazást a kábítószerről?
Válasz erre 

misc · http://misc.blog.hu 2011.01.28. 13:25:59

@JohnHenry: nem, csak egy város tiltotta meg az új tornyok építését.
Válasz erre 

Gyagyás Tóni (törölt) 2011.01.28. 13:54:44

@SCUMM: Rohadt rasszista svájciak!
Válasz erre 

Joske 2011.01.28. 14:11:32

Más ezt a "sikeres" drogpolitikát a közvetlen közelről szemlélni, és más mindezt a propaganda kiadványokból és könyvekből olvasni. Aki járt már ott és személyesen is megtapasztalta a helyiek drog problémáit, nem ül fel a marketing gépezetnek.
Ugyan ez elmondható Hollandiáról is. A feleségem Holland, és ők érte hogy ne Hollandiába telepedjünk el, mert ott Ő nem akarja a gyerekeit veszélyeztetni.
Válasz erre 

Hozzá Szóló 2011.01.28. 14:19:40

@Joske: Persze, hogyne. Nagy veszélynek vannak kitéve a holland gyerekek, ezért is néznek ki szarabbul, mint a magyar átlaggyerekek. És jövőjük sincs, szerencsétlen hollandoknak. Nyilván igazat mondasz! :D

Na és hová települtök EL? :D
Mesélj, hol lesz ideális a gyerekeknek? Hol lesz az a hely, ahol nem leselkednek rá a gonosz coffee-shopok? :D
Válasz erre 

Hozzá Szóló 2011.01.28. 14:21:06

@bájgúnár:

Kedves "Vaze" az életszínvonalnak mi köze van ahhoz, hogy valakit vegzálnak-e az én adómból azért, mert ő fogyasztott-e valamit? Attól jobb lesz a színvonal, mert az adóForintokat erre verik el a hatóságok? Évente amúgy több, mint 8milliárd Forintról van szó. Te fizeted?
Válasz erre 

Chaoyang · http://xiongyali.blog.hu 2011.01.28. 14:22:04

@Joske: Azt ne mondd, hogy helyette Magyarorszagot kerte?? Amszterdam nyilvan gazosabb mint a videk, de nalunk meg a videk is gazosabb mint barmelyik holland vagy nyugat-europai nagyvaros, a drogosok es kozbiztonsag teren...
Válasz erre 

jános515 2011.01.28. 14:26:52

Urak-hölgyek! Marha nagy gondotok van, azt látom. De vajon, nekem, mint adófizetönek, mennyibe kerül a drogosok gyógyitása, utókezelése, netán eltartása? Ezt ugye nem a drogosok fizetik meg, vagy tévednék?
Válasz erre 

bájgúnár 2011.01.28. 14:34:42

@Hozzá Szóló:
Nemis kell senkit vegzálni az adófizetők pénzén!
Elég hacsak ingyen gyógyitjuk,ápoljuk,tüket adunk .
Ahogy a cigónak sem kell dolgozni/minek vegzálnánk!/elég hacsak segilykét adunk nekik ami több mint a minimálbér.
Hát az én adófizető forintjaimat ne a semmire költsék!Ebben az országban már úgyis nagyon sokan élnek olyanok akik abban a hitben élnek nekik mindent kapniuk kell adni meg minek hiszen nincs mibűl!Én sem az alkoholistákat,sem a drogosokat,kurvákat,bűnözőket,aljanépet nemakarom megérteni.Ugyanis nem az ő munkájuktól fejlődik az ország.Ezek élősködök mint a tetvek a gyümölcsfámon.Csak azok ösztönlények mig az ember tudattal,akarattal bíró lény.
Válasz erre 

Johnny Tinenbalm 2011.01.28. 14:36:07

Magyarország <> Svájc

/thread
Válasz erre 

Altdel 2011.01.28. 14:36:26

@jános515: Kevesebbe, mint a bűnüldözésre, razziákra, tárgyalásokra, ügyvédi költségekre, bebörtönzésre, kikényszerített eltereléses kezelésre, priuszok miatt munkát nem kapó emberek segélyezésére, és mindezek ellenére még jobban rászokó munkanélküli börtönjárt emberek gyógyítására, utókezelésére, és eltartására. ;)
Válasz erre 

jános515 2011.01.28. 16:02:42

@Altdel: Magyarázza már meg valaki, hogy mi a jó abban, ha az ember "belövi magát", vagy "elsziv egy spanglit", vagy "felsziv egy csikot".Értelmes magyarázatot várok, nem mellédumát!
Válasz erre 

Altdel 2011.01.28. 16:07:43

@jános515: Magyarázd el nekem, hogy mi a jó abban, ha az ember hétvégenként bedob jópár sört társaságban, és a drog mámorában bulizik haverjaival. Vagy ha az ember munka közben egy koffein nevű droggal tömi a szervezetét? Vagy ha az ember rágyújt egy cigarettára társaságban?

Ugyan az.
Válasz erre 

Kis ember 2011.01.28. 16:21:29

Csak ismételni tudom a film alá is írott mondandómat:

Az elhangzott három legfontosabb kifejezés:
- Együttműködés
- Megbeszélés
- Közvetlen demokrácia

Lehet gondolkodni, miért működik jól egy nálunk természeti kincsekben szegényebb ország.
Válasz erre 

Siphersh 2011.01.28. 21:18:37

@jános515: marijuana-uses.com/read/
Válasz erre 

pazola 2011.01.28. 21:27:14

@jános515: te egy nagyon, nagyon sajnalnivalo ember vagy :)
Válasz erre 

Hozzá Szóló 2011.01.30. 04:38:44

@bájgúnár: Most jól kisírtad magad? Az átlag "drogos" ahogy azt pár magát jólinformáltnak és okosnak gondoló ember sejti, nem szorul semmiféle állami pénzre, meg tűkre... nem tudom, te hol élsz... a hozzászólásoddal meg nem sokat lehet kezdeni, én pl mit kezdjek vele? Cigányok, tűhasználól, minden keserved benne van, ezzel szerintem szakemberhez kellene fordulnod :)
Válasz erre 

Hozzá Szóló 2011.01.30. 04:39:59

@jános515: Ha te már ittál egy jó korty alkoholt és élvezted, vagy megfűszereztél egy kaját és jólesően belefaltál, ezek mind ugyanilyen élmények. Érzékek elkábítása, semmi több. Mindig is volt rá igény és mindig is lesz. Valszeg a te részedről is.
Válasz erre 

bájgúnár 2011.01.30. 09:40:30

@Hozzá Szóló:
Az a baj veletek akiknek tudatmódosító kell hogy élvezzék az életet hogy felsem fogjátok mibe kerűltök az adófizetőknek.Nemond hogy nemhallottál az ingyen tű osztásról csak azért hogy narkós elméd mellé az AIDS ne terjesszétek!Hogy amikor lerobbant vézna testeteket próbálják megmenteni az adófizetők pénzén?Hogy már a 13 évesek próbálgatják a drogot?Nemá hogy a deviánsok,lelkibetegek életfelfogása legyen a természetes!
Már annyira eltorzúlt az itélőképességed hogy a normálisakat nézed betegnek?Én élvezni tudom az életet drog nélkűl,alkoholos mámor nélkűl is!
Válasz erre 

TCrown 2011.01.30. 16:48:18

Remélem a fegyvertartási és -engedélyezési politikánkat is Svájctól fogjuk tanulni, minél hamarabb.
És remélem, a TASZ ezt majd örömmel fogja üdvözölni. Lásd még: "liberalizáció".
:)
Válasz erre 

Hozzá Szóló 2011.01.31. 07:48:16

@bájgúnár: Szerintem nagyon nem vagy képben azt illetően, hogy milyen blogban, milyen témához és kikhez szólsz hozzá. Te amúgy magyar vagy? Mi az eredeti anyanyelved, ha nem sértelek meg?
Válasz erre 

bájgúnár 2011.01.31. 11:34:06

@Hozzá Szóló:
2005 ben telepűltem haza és izraelita vallásu vagyok.Zsidó de remélem nem probléma?
Válasz erre 

Hozzá Szóló 2011.01.31. 12:58:44

@bájgúnár: látom, keményen birkózol még a magyar nyelvvel, meg a hazai viszonyokat se nagyon ismered, a könnyűdrogok és keménydrogok, valamint fogyasztóik közötti különbségről szemlátomást nincs sok képed, ez nem szégyellnivaló, csak akkor nem kell megnyilatkozni a témában. Nézd meg, pl. én hányszor nyilatkoztam zsidó vallási témákban. Egyszer se. Szerinted miért?
(Talán mert ugyanannyi közöm van a témához, mint ehhez neked. És ugyanannyi tudásom is.)
Válasz erre 

bájgúnár 2011.01.31. 15:30:07

@Hozzá Szóló:
Igyekszem hiszen nemsokára költöznek a rokonok is.Nemcsak a nyelvet a szokásokat is megkell ismernem.Nálunk nincs olyan hogy az állam finanszirozza a drogosok tű és egyébb más ellátását.én erről írtam hogy nagyon nincs a képben aki azthiszi hogy azért lehet a könnyű drogot engedni mert ott megáll a fogyasztásban.Nem aki lájtos cigit vesz mert dohányos az ha rászokik akkor megveszi a másikat is mert a lényeg a cigarettázás.Amerikában keményen sitrevágnak ha tiltott szert találnak nálad.Pedig amerika a demokrácia és az emberi jogok földje.Ott még a gyilkos tizenéveseket is kivégzik illetve örökre sittre vágják.Ott próbálj meg élharcos lenni a drogok engedélyezésében.
Egyébiránt minden narkós potenciális bűnöző!Csak idő kérdése mikor lop,rabol,ől a pénzért hogy narkót vegyen.Minálunk hamar elintézik a narkósokat.itt is keményebben kellene fellépni.
Zsidó,cigány témában meg rasszisták,antiszemiták a magyarok!Csodálom hogy kell ilyen nemzet az uniónak!
Válasz erre 

Hozzá Szóló 2011.02.01. 11:11:53

@bájgúnár:

Te kicsit frusztrálnak, kirekesztőnek meg tájékozatlannak tűnsz e témában... bocs...

Izraelben el tudod képzelni, hogy kimennek a zsaruk szemétkedni egy bulira és a hatóság vegzáljon olyanokat, akik füveznek egy partyn? Vagy valami mást használnak? Ne viccelj már. Ott elég okosak hozzá, hogy észrevegyék, nem lesz attól kevesebb intravénás droghasználó, ha a marihuánáért lecsuknak bárkit is. Nem is ugyanazokról az emberekről van szó.
Válasz erre 

bájgúnár 2011.02.01. 11:41:42

@Hozzá Szóló:
Ha elkapnak kapsz a pofádra!Nálunk mindere figyel mindenki.Leginkább a palesztinokra akik nyomatják a drogot!A témát zárom.Aki drogozik az az államra veszélyes!
Válasz erre 

Sadist 2011.02.02. 20:03:28

@bájgúnár: Rövidtávon gondolkodsz. Nem tudom figyelted-e a videóban, hogy a vagyon elleni bűncselekmények tizedükre csökkentek. Ha erősen tupírozták az adatokat, és valójában csak negyedére csökkent, már az is több, mint szembetűnő. Szerinted mi éri meg jobban, kifizetni a függő heroin adagját, gyógykezelését, rehabilitációját 2-3 évig, ami után még lehet belőle társadalom számára hasznos állampolgár, vagy konzerválni egy évtizedre azt az állapotot, hogy mindig meglopnak, feltörik a kocsidat, betörnek a házadba, csak hogy meglegyen a napi adagra való?
Válasz erre 

Hozzá Szóló 2011.02.08. 12:00:59

@bájgúnár: Aha... hát én találkoztam már olyannal, aki szívott és elég sokat... izraeli. És nem valami raszta dídzsére gondolj, hanem ortodox arcokra. Hoppá...

A palesztinok nyomatják a drogot... na szerintem ezt itt ne kezdjük el, ebben az országban sokkal szimpatikusabbak az emberek számára a palesztinok, mint a nem palesztinok. Ha nem itt írod ezt be, hanem egy másik helyen, talán már kapnád az anyázásokat, ez nem vezet sehová... tudod....

Az, hogy aki drogozik, az az államra veszélyes, az nagyon mulattató szöveg volt :D
Majdnem mindenki drogozik valamit, főleg itt, ahol minden 8. ember alkoholbeteg... az államnak egy rakás adót fizetnek, nem tudom, ez mennyire veszélyes, de az állam elég jól tűri...
Válasz erre 

frezenstein 2011.08.23. 09:27:17

"Nézzünk meg más országokat, például Svájcot. Ott 1994-ben elkezdődött egy program, úgy kezelik a heroinfüggőket, hogy az államtól ingyen kapnak heroint.

- Hallottam erről.
- És az eredményekről is?

- Nem.
- 24 százalékuk leszokott. 12 év alatt egyetlen túladagolás sem történt. Mennyi életet mentettek meg! Az AIDS és a hepataitis-fertőzések száma alacsonyabb, mert az egész orvosi ellenőrzés alatt, tiszta tűkkel történik. Visszaesett a bűnözés, mert ha valaki úgy érzi, hogy még szüksége van a heroinra, nem kell prostituálnia magát, nem kell feltörnie valaki kocsiját, hogy mobiltelefont lopjon, mert a drog ingyenes. Nincsenek dílerek az utcákon, hiszen ki vásárolna tőlük? S mivel nincsenek az utcán, nem gyilkolják egymást, rendőröket vagy gyerekeket. Egy tavalyi brit tanulmány kimutatta, hogy 10 év alatt 82 százalékkal esett vissza Svájcban az új heroinhasználók száma. A világ többi országában emelkedett ez a szám. Tényleg működik."

www.origo.hu/nagyvilag/20070521kokaint.html?pIdx=1
Válasz erre 

éshanem 2013.08.23. 11:07:04

@bájgúnár: haha abban az Izraelben ahol ha jól tudom (persze nem biztos) legális a fű? A palersztinok arulnak? lol a legtobb nemzetkozi partyn epphogy az izraeliek arulnak... az utcán azért néz körül ha átmész az úttesten:PPPPP
Válasz erre 

Stephen Braun 2014.08.23. 22:18:22

@jános515: Abban mi élvezet van, hogy valaki becsiccsent, berúg? Az alkohol is egy veszélyes drog, 800 ezer alkoholista van Magyarországon. Ha az alkohol legális, akkor a marihuána miért ne lehetne az? Pl. Coloradóban igencsak nagy adóbevételt hozott a fű legalizációja, amiből tudják a prevenciós dolgokat. Ja és nem nőt a fű fogyasztok száma a legalizáció után.
Válasz erre 
Mégsem
Mégsem

Megjegyzés:

Legfrissebb cikkeink

  • Újraszámlálást? Új választást? Egyiket sem?
    Újraszámlálást? Új választást? Egyiket sem?Napok óta hangos a sajtó és a közösségi média választópolgárok és politikusok követelésétől, hogy számolják újra a szavazatokat, vagy ismételjék meg a választást egyes szavazókörökben. A választási...
  • Ez nem egy lista, ez egy büszke közösség, ami a szabad Magyarországért dolgozik!
    Ez nem egy lista, ez egy büszke közösség, ami a szabad Magyarországért dolgozik!Amikor meglátod a neved a Figyelő listáján többféle érzés vetekszik benned egymással. Először nevetsz, aztán dühös leszel, aztán kicsit meg is ijedsz. Nálunk a taszban nagyon különböző élethelyzetben...
  • Mire alapozzuk, hogy bárki védelemre szorul a most megválasztott kormánytól?
    Mire alapozzuk, hogy bárki védelemre szorul a most megválasztott kormánytól?Magyarországon 2010 és 2014 között kiépült az illiberális állam, 2014-től pedig - ahogyan azt a magyar miniszterelnök meghirdette - a megszilárdult illiberális demokrácia üzemszerű működésének tanúi...
  • Ha veled csalnák el a választásokat, járj túl az eszükön: tippek, trükkök
    Ha veled csalnák el a választásokat, járj túl az eszükön: tippek, trükkökA választások tisztasága mindannyiunknak jár, de nem mindenkinek adatik meg. Polgártársaink az ország számos településén kiszolgáltatottak az uzsorásnak, a közmunkát adó önkormányzatnak, vagy éppen...
  • A fogyatékossággal élőknek kell a választójog!
    A fogyatékossággal élőknek kell a választójog!A választáson való részvétel arról is üzen, hogy ki szólhat bele egy ország jövőjének alakításába, ki tartozik egy politikai közösséghez. Az afroamerikai emberek által kivívott  jog és a nőjogi...

A TASZ jelenti

A Társaság a Szabadságjogokért blogja.

Támogasd munkánkat!


Légy a Szabadság Részvényese!

 

TASZ a Facebookon

Keresés

TASZ.hu hírei

Nincs megjeleníthető elem

Blogajánló

Szezont nyitnak a nyugat-dunántúli és burgenlandi természeti parkok Az ember nem szívesen mászkál éjszaka az erdőben, éjjelente vadászatra induló denevérek közé sem  merészkedik, ha nem muszáj. Kolostor pincéjében sem keresgél fáklyafényben szellemet és általában nem kevergeti teliholdkor a gyógynövényfőzetet. De hátha mégis! Aki valami különös, ritkán megélhető… elmenynektek.blog.hu
blog.hu

Témáink

abortusz (9) adatigénylés (12) adatvédelem (23) aids (12) alaptörvény (9) alkohol (6) alkotmány (14) alkotmánybíróság (23) ÁNTSZ (10) ártalomcsökkentés (11) Asboth Marton (8) átláthatóság (7) Bagyinszky Feri (14) Bence Rita (8) betegjog (62) bevándorlás (5) bíróság (43) civil szervezetek (8) család (7) cselekvőképesség (6) dekriminalizáció (7) demokrácia (31) diszkórazzia (5) diszkrimináció (48) dizájner drog (7) dojcsak dalma (8) drog (52) drogpolitika (34) drogstratégia (6) dühöngeni (174) EBH (5) egészségügy (19) egyenjogúság (5) egyenlőség (12) egyháztörvény (7) emberi (6) emmi (10) ensz (8) Fernezelyi Bori (5) fidesz (8) filmezni (56) fogyatékos (17) fogyatékosság (64) fogyatékosságügy (16) fogyatékosügy (5) gondnokság (13) gondokság (7) gyerek (5) gyerekkelvagyok (10) gyermekvédelem (14) gyöngyöspata (9) gyöngyöspata bizottság (6) gyülekezési jog (18) gyűlölet-bűncselekmény (5) hajléktalan (14) Hegyi Szabolcs (6) hepatitis (5) hidvégi fanny (9) hiv (5) HIV (7) HIV-prevenció (6) hiv/aids (24) információszabadság (34) internet (6) intézet (13) intézménytelenítés (15) iskola (12) ítélet (6) jogalkotás (8) jogállam (17) jogok (11) jogsegély (17) jogsértés (7) Józsefváros (5) kábítószer (44) kampány (18) kannabisz (17) Kardos Tamas (9) kitagolás (14) kórház (29) kórházi fertőzés (20) kormány (13) közérdekű adat (14) közpénz (5) közszereplő (5) különös szomszédaink (6) kúria (7) kutatás (5) legalizáció (9) lelkiismereti szabadság (7) levélküldés (5) LMBT (16) magánszféra (17) marihuána (10) menekültek (11) Milanovich Dominika (15) miskolc (7) mráz attila (21) népszavazás (8) nevetni (23) női önrendelkezés (8) nyilvánosság (6) oktatás (11) ombudsman (11) önkormányzat (14) önrendelkezés (7) orvos (7) paks (5) pályázat (5) panasz (6) parlament (9) per (28) polgári engedetlenség (6) polgári törvénykönyv (7) politikai részvétel (5) politikai szabadságjogok (14) prevenció (21) pszichiátria (7) rasszizmus (17) rendőrség (45) részvételi jog (8) roma (22) roma jogvédelem (9) sajtószabadság (8) strasbourg (8) szabadságjogok (7) Szabó Attila (11) Szabó Máté (8) szavazás (17) szeretni (52) szólásszabadság (51) szülők (6) támogatás (5) támogatott döntéshozatal (5) tanszabadság (6) tanulni (163) TASZ (49) tasz (59) taszfilm (6) tömegintézet (5) törvény (12) tüntetés (10) választás (20) választási regisztráció (8) választasz (6) választójog (17) védőoltás (5) véleménynyilvánítás (9) verdes tamás (56) Címkefelhő

Feedek

  • RSS 2.0
    bejegyzések, kommentek
  • Atom
    bejegyzések, kommentek
XML

Archívum

  • 2018 április (6)
  • 2018 március (8)
  • 2018 február (8)
  • 2018 január (5)
  • 2017 december (7)
  • 2017 november (9)
  • 2017 október (9)
  • 2017 szeptember (8)
  • 2017 augusztus (1)
  • 2017 július (10)
  • 2017 június (10)
  • 2017 május (9)
  • Tovább...

Egyéb